0 0

Je winkelmand bevat geen producten.

0 0

Je winkelmand bevat geen producten.

Je hebt geen producten op je verlanglijst staan.

Het platform voor unieke producten op het gebied van design, vintage en hergebruik
Creatiemarkt werkt samen met het vtwonen programma 'weer verliefd op je huis' seizoen 6

Verkopen op Creatiemarkt

Het ontwerpen, maken en restylen van producten is leuk, maar het verkopen is misschien nog wel leuker. De verkoop van unieke producten gemaakt met overtuiging en passie is weer helemaal in. Creatiemarkt biedt je de mogelijkheid om je producten stijlvol te presenteren én te verkopen aan de bezoekers van haar platform.

  • Presenteer je producten op ons platform in je eigen shop
  • Laat potentiële kopers jouw producten ontdekken; via de inspiratie-omgeving op Creatiemarkt
  • Naast foto’s heb je ook de mogelijk een filmpje in je shop of op de home pagina te tonen. Zo leert de koper jou en het verhaal achter het product beter kennen
  • Maak met jouw producten deel uit van gerichte marketingcampagnes en onze actieve social media strategie

Hoe werkt verkopen op Creatiemarkt?
  • Klanten bestellen producten en betalen via Creatiemarkt.
  • Creatiemarkt verzorgt de gehele administratieve afhandeling en wij informeren je wanneer er een bestelling is binnengekomen voor één (of meer) van je producten.
  • Jij verzendt het bestelde product naar de klant.
  • Iedere 17 dagen wordt je omzet, onder inhouding van onze commissie, op je rekening gestort.
  • Creatiemarkt zorgt voor de publiciteit/marketing, social media, blog, persberichten, nieuwsbrief etc.

Een verkoopaccount aanmaken op Creatiemarkt is heel eenvoudig. Dit kan je bijvoorbeeld hier doen. Vul je voornaam, achternaam, e-mailadres en een wachtwoord in. Klik vervolgens op de knop Registratie bevestigen.

Je verzoek om een verkoopaccount te openen is naar Creatiemarkt verstuurd. Vul alvast je shopprofiel in, zodat we je verzoek snel kunnen afhandelen.

Voordat je shop zichtbaar wordt voor de bezoekers van Creatiemarkt moet je registratie nog wel worden goedgekeurd. Zodra dat is gebeurd ontvang je van ons een welkomstemail en kun je beginnen met het opvoeren van je producten en de verdere inrichting van je shop. Vul alvast je shopprofiel in, zodat we je verzoek snel kunnen afhandelen.

Belangrijk om zo zorgvuldig mogelijk je shopprofiel in te vullen:

• Shopnaam

• Je shop url wordt automatisch vastgesteld en heeft de vorm creatiemarkt.nl/jouw-shopnaam

• Verberg mijn shop, TIJDENS het vullen van je shop kan je deze rubriek aanvinken. Dan is de shop tijdens het vullen van je productgegevens nog niet te zien voor de bezoeker. Is je shop gevuld dan haal je het vinkje weg

Shop logo, Upload hier het logo van je shop. De afmeting moet minimaal 336x240 (breedte x hoogte) en maximaal 1008x720 pixels zijn. Als je geen logo upload dan wordt standaard een Creatiemarkt logo getoond en nemen we contact met je op. We vinden het belangrijk dat ook aandacht wordt gegeven aan het logo

• Shop logo fly-in; vul hier een tekst in die getoond wordt als een bezoeker op je logo klikt of tapt.

• Slogan: deze wordt boven de omschrijving van je shop getoond

• Omschrijving, LET OP: een verwijzing naar je eigen webshop is niet toegestaan

• Zoekmachinegegevens Meta beschrijving: De Meta discription tag is een korte omschrijving die vertelt waar jouw shop(producten) over gaat. Deze omschrijving maak en bepaal je zelf. Over het algemeen neemt Google deze omschrijving integraal over mits het een goede weergave van je shop is.

• Telefoonnummer

• Iban Ten name van

• Handel je als bedrijf? Dan hebben wij ook je KvK-nummer nodig.

Heb je de shopprofiel gegevens ingevuld dan klik je vervolgens op de knop Shopprofiel om op te slaan.

Let op! Je shop is nog niet te zien op het platform. Wij controleren binnen een paar uur de gegevens en je krijgt bericht van Creatiemarkt zodra je shop is goedgekeurd

Heb je al een klantaccount bij Creatiemarkt aangemeld? Dan kan je vrij snel je eigen shop opzetten. Log in met je e-mailadres en wachtwoord.

Zet je account vandaag nog om naar een verkoopaccount en profiteer van de vele voordelen die Creatiemarkt biedt aan haar shopcommunity. Zoals bijvoorbeeld een dashboard voor je shop, de mogelijkheid om je producten te registreren en de bestellingen en betalingen van je producten te monitoren.

Klik op "Shop openen?" linksboven in het scherm. Vervolgens klik je op "Account omzetten". Vul de benodigde gegevens, zie shopprofiel invullen. Creatiemarkt zal de inschrijving controleren en bevestigen met een bevestigingsmail. In de mail klik je op de link die in deze mail staat. Je shop is nu klaar om gebruikt te worden. Creatiemarkt kan te allen tijde de bevestiging weer terugdraaien. Dit zal bijvoorbeeld het geval zijn als Creatiemarkt van mening is dat het productaanbod of het soort product of het merk dat je aanbiedt niet in overeenstemming is met het imago dat Creatiemarkt wil uitstralen.

Het verkopen van je producten op Creatiemarkt is gratis: je betaalt alleen commissie als je ook daadwerkelijk iets via Creatiemarkt verkoopt. Creatiemarkt rekent per verkocht product een bedrag van 8% commissie over de verkoopprijs exclusief BTW en verzendkosten. Je betaalt dus geen hosting kosten, abonnementskosten of contractkosten. Je bepaalt zelf of de klant de verzendkosten betaalt of niet.
Het is belangrijk dat je geen producten uit massaproductie aanbiedt, maar producten die je zelf maakt, ontwerpt, vermaakt of bewerkt. Creatiemarkt-producten zijn “Producten gemaakt met overtuiging & passie”. Je kan je producten categoriseren onder onze productcategorieën. Onze hoofdcategorieën zijn: Wonen, Kunst, Dames, Heren, Kinderen, Vintage en Duurzaam. De keuze is aan jou of je je product alleen binnen Vintage en Duurzaam aanbiedt, of ook in de andere hoofdcategorieën. Ook hebben we ieder seizoen een tijdelijke categorie. Deze categorie zet producten die binnen dit thema vallen in de spotlight. Houd onze nieuwsbrief en social media dus goed in de gaten!
We kennen geen maximum. Wel raden we je aan je aanbod regelmatig te verversen; veel bezoekers van Creatiemarkt komen iedere dag terug en houden ervan om verrast te worden.

Bij Creatiemarkt willen we dat je jouw producten zo leuk en inspirerend mogelijk kan presenteren. Om deze reden dien je erop te letten dat je foto’s van een hoge kwaliteit zijn. Let er dus op dat je je producten goed fotografeert. We raden je ten zeerste aan om een witte achtergrond te gebruiken voor de packshots.

Je kan minimaal 1 en maximaal 3 productfoto's toevoegen. De afmeting van iedere foto moet minimaal 500x500 (liefst meer) en maximaal 1200x1200 pixels zijn.

Naast foto’s biedt Creatiemarkt je de mogelijk om een filmpje (atelier, proces van maken, impressie van je omgeving) in je shop te presenteren. Je filmpje van maximaal 1,5 minuut stuur je naar ons toe en wij beoordelen je filmpje op kwaliteit en vervolgens zal Creatiemarkt het filmpje aan je shop toevoegen. Zo leert de koper jou en het verhaal achter het product nog beter kennen. Wil je dat we je helpen met het maken van een filmpje? Neem dan contact met ons op!

  • Productnaam
  • Korte omschrijving, vul hier een korte en krachtige omschrijving van je product in (max 250 tekens)
  • Lange omschrijving, hier heb je de gelegenheid om meer over je product te vertellen (max 1000 tekens)
  • Productcode
  • Productcategorie, je hebt de keuze uit 7 hoofdcategorieën: Wonen, Kunst, Dames, Heren, Kinderen, Vintage en Duurzaam en per hoofcategorie de keuze uit verschillende subcategorieën.

    Iedere hoofdcategorie heeft een aantal subcategorieën. Als je een hoofdcategorie aanklikt dan klapt deze vervolgens uit en dan zie je de subcategorieën worden getoond. Voorbeeld: je wilt een product lamp opvoeren, dan kies je voor de hoofdcategorieën Wonen deze vink je aan en vervolgens vink je de subcategorie Verlichting aan

  • Productfoto's, het is belangrijk om mooie en kwalitatief goede foto’s van je product te presenteren. Het is tenslotte je visitekaartje van je shop.

    Je uploadt minimaal 1 en maximaal 3 product foto's. De afmeting van iedere foto moet tenminste 500x500 pixels (liefst meer) zijn. De maximale afmeting is 1200x1200 pixels.

  • Prijzen:

    Prijs incl. BTW (€) het bedrag van het product is altijd inclusief BTW. LET OP! Als je prijs hebt met eurocenten achter de komma noteer je een punt i.p.v. de komma. Voorbeeld 19.95

    BTW-klasse, hier kan je kiezen uit BTW-hoog, BTW-laag of Geen BTW

    Speciale prijs incl. BTW (€), wil je een bepaalde periode een korting geven dan vul je de datum Speciale prijs van en de datum Speciale prijs t/m in

    Verzendkosten, hier heb je de keuze om wel of geen verzendkosten in te voeren. LET OP! Als je verzendkosten ook met eurocenten achter de komma is noteer je een punt i.p.v. de komma. Voorbeeld 6.50

  • Zoekmachinegegevens Paginatitel en Meta beschrijving:

    Hoe vertel je de bezoeker in 2 of 3 regels wat ze allemaal op je shop kunnen vinden? Dat doe je door gebruik te maken van de zogenaamde meta DESCRIPTION tag. Google spreekt vaak over de “Meta Description”, “Meta Descriptions” of “Meta description problems”. De meta-description is erg belangrijk voor je presentatie in de zoekresultaten (en daarmee het aantal doorkliks vanuit Google naar je website),

    Paginatitel hier wordt standaard je shopnaam gevuld In de Meta omschrijving geef je een korte omschrijving die vertelt waar jouw shop(producten) over gaat. Deze omschrijving maak en bepaal je zelf.

    Over het algemeen neemt Google deze omschrijving integraal over mits het een goede weergave van je shop is.

  • Voorraad, hier vul je de aantal eenheden in en de status. Bij status geef je aan “in voorraad” of “uitverkocht”.

  • Productopties: hier kun je van je product maten, kleuren, materiaalkeuzes en/of afmetingkeuzes invoeren, met een eventuele toeslag op de basisprijs van je product. Voordat een klant het product in de winkelmand kan plaatsen, moet deze eerst een keuze maken uit de door jou opgegeven opties. En heb je voor een optie een toeslag opgegeven, dan wordt de prijs van het product hier na deze keuze automatisch op aangepast.

    Voorbeeld: je maakt een tafel in 3 afmetingen: 60*200, 70*210 en 80*220. De tafel met afmeting 60*200 kost 400 euro en dat is tevens de basisprijs die je bij de rubriek Prijs hebt ingevuld. De tafels met afmeting 70*210 en 80*220 kosten respectievelijk 450 en 480 euro.

    Kies bij productopties nu voor de optie “Afmeting”. Vervolgens voer je de 3 afmetingen van je tafel in:

    LabelVolgordeToeslag basisprijsToelichting
    60*20010De volgorde die jij aangeeft wordt aangehouden bij het tonen van de opties aan de klant. Geef je geen volgorde aan, dan worden de opties gesorteerd op volgorde van het label.

    Vul de toeslag alleen in bij de opties waarvoor je een hogere prijs rekent dan de basisprijs. Biedt je bijvoorbeeld verschillende kleuren of maten van een product aan tegen dezelfde prijs, dan laat je de rubriek Toeslag basisprijs leeg.
    70*210250
    80*220380

Let bij het beschrijven van je producten op de wettelijke eisen waaraan een productbeschrijving moet voldoen. Verkoop je bijvoorbeeld speelgoed waarin zich kleine onderdelen bevinden die gemakkelijk door kleine kinderen zouden kunnen worden ingeslikt, besteed hieraan dan extra aandacht. Adverteer niet met merken, want dat is niet fair en bovendien zou je het merkenrecht kunnen schenden. De teksten en afbeeldingen die je gebruikt om je producten te beschrijven mogen niet in strijd zijn met geldend recht, het auteursrecht en in het bijzonder het merkenrecht. Heb je deze informatie over jouw producten niet beschikbaar, dan kunnen we je daar natuurlijk bij helpen.

We willen de bezoekers van Creatiemarkt een goede ervaring bieden, zodat ze graag terugkomen. Om dat te bereiken en behouden vragen we van onze verkopers een hoog serviceniveau en aandacht voor optimale kwaliteit waar het de geleverde producten aangaat.

  • Het maken van kwaliteitsfoto's kan wat tijd kosten, maar het is wel je visitekaart van je shop. De potentiele koper wil een goede indruk krijgen van het product. Zij zijn het die wel of niet terugkomen en het doorvertellen.
  • Creatiemarkt geeft je de gelegenheid om in je shop en eventueel op de homepage een filmpje van je atelier, studio of werkproces te tonen. Het filmpje mag maximaal 1,5 minuut duren. Het maken van kwaliteitsfilmpje heeft de nodige aandacht en tijd nodig. Hier controleren wij ook op.
  • Besteed de nodige aandacht aan het (leuk) inpakken van je product.
  • Daarnaast vragen we van je dat je een besteld product indien mogelijk binnen 3-5 werkdagen naar de klant opstuurt.
  • Ben je voor een korte periode, bijvoorbeeld in verband met vakantie, niet in staat hieraan te voldoen, dan verwachten we van je dat je op Creatiemarkt aangeeft dat je shop tijdelijk is gesloten. Dat geef je eenvoudig aan in Mijn prikbord onder het menu Mijn shop.

Mocht je niet aan de onze verkoopvoorwaarden voldoen, dan ontvang je van ons een melding. Shophouders die hieraan meermalen geen gehoor geven worden van het platform verwijderd.

Bij Creatiemarkt heeft de koper het recht om een geleverd product binnen 14 dagen zonder opgave van reden te retourneren. De koper vult online een retouraanvraagformulier in. Jij ontvangt hiervan van Creatiemarkt een bericht. We adviseren je om de retourkosten gratis voor de koper te maken, maar de keuze is geheel aan jou. In de algemene voorwaarden lees je alles over de voorwaarden van het retourneren van een product.

Zodra je het product in goede orde hebt ontvangen dan is het belangrijk om Creatiemarkt hiervan op de hoogte te stellen.

Om de twee weken wordt het saldo op vrijdag over de voorgaande periode uitbetaald, onder inhouding van eventueel verleende kortingen, terugbetalingen aan klanten in verband met bijvoorbeeld retourneren of defecten en de aan Creatiemarkt te betalen commissie.
Van iedere verkoop krijg je direct een bericht, ook heb je in je eigen omgeving direct toegang tot je eigen dashboard. Ga daarvoor naar “Mijn Shop” en klik op “Dashboard”. Daarin zie je in één oogopslag alle belangrijke informatie over jouw producten: hoe vaak ze verkocht zijn, hoe vaak ze bekeken zijn en meer. Er gaat niets boven kennis en data, zodat je nog beter kunt inspelen op ontwikkelingen binnen Creatiemarkt.